Κυριακή 8 Μαΐου 2011

Μπρίκι



Ένα διάσημο πλοίο, που για τουλάχιστον 150 χρόνια ταξίδευε στις θάλασσες όλου του κόσμου, από τα τέλη του 18ου αιώνα, μέχρι και τα τέλη του 19ου.
Το μπρίκι ή βρίκιον, στην Ελλάδα, το κατασκεύαζαν στο Γαλαξείδι, στη Σύρο και στη Σκιάθο.
Το δικό μου είναι από το Γαλαξείδι, χρησιμοποιήθηκε τόσο ως μεταφορικό πλοίο, όσο και ως πολεμικό. Υπήρξε γoλετόμπρικο με το όνομα Βασ. Όλγα, πριν το γνωστό Αντιτορπιλικό. Το δικό μου θα το ονομάσω επίσης Όλγα, για τη βασίλισσα της δικιάς μου καρδιάς, την εγγονούλα μου.
Κλίμακα 1:40
Μήκος : 64 εκ
Ύψος : 44 εκ
Πλάτος : 12εκ
Φέρει ποικίλη ιστιοφορία από 2 μπούμες, μικρή και μεγάλη, 6 παραδοσιακά τετράγωνα πανιά, 4 φλόκους και έναν παπαφίγκο. Διαθέτει κρεμαστή βάρκα με 4 κουπιά και πηδάλιο. Κλασσική τιμονιέρα, με εξωτερικούς ιμάντες κίνησης πηδαλίου.

Γολετόμπρικο

Ένα από τα θρυλικά πλοία, του αγώνα της επαναστάσεως του 1821, έχω τη μεγάλη χαρά να σας παρουσιάσω τώρα.
Το Γολετόμπρικο ’ρης ναυπηγήθηκε, κατά παραγγελία του Τσαμαδού, το 1807, στα ναυπηγεία της Βενετίας. Συμμετείχε στην επανάσταση και εδοξάσθη όταν στις 26 Απριλίου 1825, στον Αιγυπτιακό αποκλεισμό του Ναυαρίνου, διέσπασε επιτυχώς κλοιό 32 αιγυπτιακών πολεμικών πλοίων.
Το 1829 αγοράσθηκε από την Κυβέρνηση και μετονομάστηκε σε ΑΘΗΝΑ.
Το 1879 πήρε το παλιό του όνομα ΑΡΗΣ.
Τα έτη 1882-1885 χρησιμοποιήθηκε ως Σχολή Ναυτικών Δοκίμων καθώς και ως σχολή για το κατώτερο προσωπικό.
Το 1921 βυθίσθηκε με τιμητικούς κανονιοβολισμούς στην νησίδα Κυρά Σαλαμίνος λόγω οικονομικών δυσχερειών και παρά τις πολλές αντιδράσεις.
Να πούμε την αλήθεια ακριβή στοιχεία για το «Αρης» δεν έχουμε. Κάποιες γενικές περιγραφές και μερικές γκραβούρες, οδήγησαν στη δημιουργία του πρώτου μοντέλου στις αρχές του 20ου αιώνα.
Το γολετόμπρικο που θα σας παρουσιάσω σήμερα, δεν φέρει την ονομασία ’ρης, αλλά Πάνος, όπως ο εγγονός μου και φυσικά θα είναι δικό του, όταν θα μπορεί να το εκτιμήσει.
Είδος Γολετόμπρικο
Μοντέλο 1:40
Μήκος : 64 εκ
Πλάτος : 14 εκ
Πλάτος με ιστία : 19εκ
Ύψος : 59εκ
Ιστιοφορία : Σταυρωτή με δύο μπούμες και τρεις φλόκους
Φέρει : Δύο λέμβους με μηχανισμούς πόντισης
8 κανόνια μαζί με βαρελάκια πυρίτιδας και οβίδες και ισάριθμους κιλλίβαντες
4 μπουκαπόρτες κανονιών
4 μεταλλικά βαρέλια
Αντλία νερού
Τιμονιέρα
Υπερκατασκευή κοιτώνων
Συνολική διάρκεια κατασκευής : Περίπου 450-500 ώρες.
To γολετόμπρικο και το μπρίκι μαζί.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου