"Τιτανικός" και "Olympic": ποιο από τα δύο όμοια πλοία της White Star Lines βυθίστηκε στο θρυλικό ναυάγιο? Όποια κι αν ειναι η απάντηση το βέβαιο είναι ότι - αν ισχύει η θεωρία συνωμοσίας περί μη βύθισης του "Τιτανικού" τότε- το ένα από τα δύο πλοία έμεινε "ζωντανό". Άραγε που βρίσκετε σήμερα;
Όποιο από τα δύο πλοία κι αν βυθίστηκε στα παγωμένα νερα του Ατλαντικού την νύχτα της 14ης Απριλιου 1914, το άλλο παρέμεινε άθικτο. Είτε αυτός ήταν ο αληθινός "Τιτανικός", είτε όχι , το πλοίο που έφερε το όνομα "Olympic" ήταν ολόιδιο με αυτό που ναυάγησε, τόσο εξωτερικά όσο και εσωτερικά. Και η απορία που προκύπτει είναι τι απέγινε άραγε αυτό το κρουαζιερόπλοιο.
Το ενδιαφέρον του κόσμου για τον "Τιτανικό" είναι τόσο έντονο 100 χρόνια μετά που η ύπαρξη έστω ενός "δίδυμου" πλοίου θα αποτελούσε πόλο έλξης εκατομμυρίων επισκέπτων από όλον τον κόσμο. Δυστυχώς όμως η White Star Lines είχε άλλη άποψη. Μετά το μοιραίο ναυάγιο,το "Olympic" συνέχισε κανονικά τα δρομολόγια του. Στον Α παγκόσμιο πόλεμο επιτάχθηκε για να μεταφέρει αμερικανούς και αυστραλούς στρατιώτες στην πρώτη γραμμή με το κωδικό όνομα Τ2810.
Μετά την λήξη του πολέμου το 1918 και μέχρι το 1934 το "δίδυμο" του "Τιτανικού" ξανάγινε κρουαζιερόπλοιο υπερατλαντικών ταξιδιών. 'Οταν η πλοιοκτήτρια εταιρεία κατέρρευσε οικονομικά και εξαγοράστηκε, οι νέοι ιδιοκτήτες πούλησαν το πλοίο για παλιοσίδερα έναντι του ποσού των 100.000 δολλαρίων.
Έτσι στις 11 Οκτωβρίου 1935 το πλοίο - που για κάποιους ήταν ο ίδιος ο "Τιτανικός" με το όνομα "Ολυμπικ"- οδηγηθήκε στην Thomas Ward Company στην Σκωτία. Για έναν περί που χρόνο όλα τα είδη πολυτελείας, από τα διακοσμητικά και τα έπιπλα, μέχρι τα σκεύη, βγήκαν σε δημόσιο πλειστηριασμό. Αμέσως μετά το πλοίο που θα μπορούσε να είναι το δημοφιλέστερο μουσείο του κόσμου, παραδόθηκε στην μανία των ειδικώ�� μηχανημάτων και μεταβλήθηκε σε παλιοσίδερα. Μαζί του χάθηκε κάθε ελπίδα να μάθουμε εαν το "Ολύμπικ" ήταν ή οχι ο "Τιτανικός".
Όποιο από τα δύο πλοία κι αν βυθίστηκε στα παγωμένα νερα του Ατλαντικού την νύχτα της 14ης Απριλιου 1914, το άλλο παρέμεινε άθικτο. Είτε αυτός ήταν ο αληθινός "Τιτανικός", είτε όχι , το πλοίο που έφερε το όνομα "Olympic" ήταν ολόιδιο με αυτό που ναυάγησε, τόσο εξωτερικά όσο και εσωτερικά. Και η απορία που προκύπτει είναι τι απέγινε άραγε αυτό το κρουαζιερόπλοιο.
Το ενδιαφέρον του κόσμου για τον "Τιτανικό" είναι τόσο έντονο 100 χρόνια μετά που η ύπαρξη έστω ενός "δίδυμου" πλοίου θα αποτελούσε πόλο έλξης εκατομμυρίων επισκέπτων από όλον τον κόσμο. Δυστυχώς όμως η White Star Lines είχε άλλη άποψη. Μετά το μοιραίο ναυάγιο,το "Olympic" συνέχισε κανονικά τα δρομολόγια του. Στον Α παγκόσμιο πόλεμο επιτάχθηκε για να μεταφέρει αμερικανούς και αυστραλούς στρατιώτες στην πρώτη γραμμή με το κωδικό όνομα Τ2810.
Μετά την λήξη του πολέμου το 1918 και μέχρι το 1934 το "δίδυμο" του "Τιτανικού" ξανάγινε κρουαζιερόπλοιο υπερατλαντικών ταξιδιών. 'Οταν η πλοιοκτήτρια εταιρεία κατέρρευσε οικονομικά και εξαγοράστηκε, οι νέοι ιδιοκτήτες πούλησαν το πλοίο για παλιοσίδερα έναντι του ποσού των 100.000 δολλαρίων.
Έτσι στις 11 Οκτωβρίου 1935 το πλοίο - που για κάποιους ήταν ο ίδιος ο "Τιτανικός" με το όνομα "Ολυμπικ"- οδηγηθήκε στην Thomas Ward Company στην Σκωτία. Για έναν περί που χρόνο όλα τα είδη πολυτελείας, από τα διακοσμητικά και τα έπιπλα, μέχρι τα σκεύη, βγήκαν σε δημόσιο πλειστηριασμό. Αμέσως μετά το πλοίο που θα μπορούσε να είναι το δημοφιλέστερο μουσείο του κόσμου, παραδόθηκε στην μανία των ειδικώ�� μηχανημάτων και μεταβλήθηκε σε παλιοσίδερα. Μαζί του χάθηκε κάθε ελπίδα να μάθουμε εαν το "Ολύμπικ" ήταν ή οχι ο "Τιτανικός".
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου