Τρίτη 1 Φεβρουαρίου 2011

σαμινα

ηταν 26 Σεπτεμβρίου του 2000 και 22.15 όταν το επιβατηγό-οχηματαγωγό πλοίο Εξπρές Σάμινα προσκρούει στο σύμπλεγμα βραχονησίδων Πόρτες, δύο ναυτικά μίλια ανοιχτά της Πάρου. Για το συμβάν ενημερώνεται ο θάλαμος επιχειρήσεων υπουργείου Ναυτιλίας ενώ οι επιβάτες τηλεφωνούν στα μέσα ενημέρωσης μιλώντας για βύθιση του πλοίου.

Πανικός και τρόμος επικράτησε στο πλοίο αμέσως μετά την πρόσκρουση ενώ πολλοί επιβάτες έπεφταν από το Σάμινα ώστε να σωθούν. Ο καιρός δεν ήταν σύμμαχος αφού έπνεαν άνεμοι έντασης οχτώ μποφόρ και μεγάλο πρόβλημα δημιουργήθηκε στη διαφυγή των επιβαινόντων και του πληρώματος από τη διακοπή του ηλεκτρικού ρεύματος. Μέσα σε 25 λεπτά το Εξπρές Σάμινα βρέθηκε στο βυθό του Αιγαίου πελάγους συμπαρασύροντας δεκάδες άτομα μαζί του. Στο σημείο της τραγωδίας, που στιγμάτισε τον κλάδο των ακτοπλοϊκών μεταφορών την πρώτη χρονιά της νέας χιλιετίας, έσπευσαν πρώτοι οι ψαράδες της Πάρου οι οποίοι έσωσαν πολλούς από τους ναυαγούς. Αρκετοί κάτοικοι του νησιού στο άκουσμα της είδησης πήγαν στις παραλίες ώστε να βοηθήσουν τους επιβάτες του εξπρές Σάμινα είτε προσφέροντας τους ρούχα και κουβέρτες είτε συμμετέχοντας στις προσπάθειες των διασωστών. Στο πλοίο επέβαιναν και στρατιώτες που επέστραφαν από την άδειά τους και έλαβαν ενεργά μέρος στη διάσωση των ναυαγών.
Ρεπορτάζ ξένου τηλεοπτικού σταθμού
Το Λιμεναρχείο Πάρου έδωσε εντολή να μεταβούν όλα τα παραπλέοντα σκάφη και σε βρετανικά πολεμικά στο σημείο του ναυαγίου.
"Παγωμένοι" οι τηλεθεατές παρακολουθούσαν τις εξελίξεις για το ναυάγιο με τις πληροφορίες σχετικά με τον αριθμό των επιβαινόντων να διίστανται αφού η εταιρία μιλούσε για 447 ενώ υπήρχαν πολλοί που υποστήριζαν πως ο αριθμός ήταν μεγαλύτερος.
Οι διασωθέντες διακομίσθηκαν στο κέντρο Υγείας του νησιού και στη συνέχεια μεταφέρθηκαν σε ξενοδοχεία ενώ το πρωί που ακολούθησε έδειξε το μέγεθος της τραγωδίας... Στους 80 ανήλθε ο αριθμός των νεκρών βυθίζοντας στο πένθος δεκάδες οικογένειες οι οποίες ζητούσαν να μάθουν τα ακριβή αίτια τις τραγωδίας αλλά και τους υπεύθυνους.
Πολλοί επιβάτες κατηγόρησαν το πλήρωμα για αδιαφορία, αρκετοί μίλησαν για τις προδιαγραφές του Σάμινα που δε θα έπρεπε πια να εκτελεί δρομολόγια αλλά και για τις ευθύνες του πλοίαρχου και υποπλοίαρχου.
Ο πλοίαρχος Βασίλης Γιαννάκης καταδικάστηκε σε κάθειρξη 12 ετών για τα εγκλήματα της ανθρωποκτονίας από αμέλεια, της σωματικής βλάβης από αμέλεια και της διατάραξης της ασφάλειας της υδάτινης συγκοινωνίας με ενδεχόμενο δόλο. Μαζί με τον Γιαννάκη καταδικάστηκαν ο υποπλοίαρχος Αν. Ψυχογιός σε κάθειρξη 12 ετών και 10 μηνών, ο Α΄ μηχανικός Γ. Σκιαδαρέσης σε κάθειρξη 7 ετών, ο ύπαρχος Γ. Τριαντάφυλλος σε φυλάκιση 5 ετών και οι υπεύθυνοι της πλοιοκτήτριας εταιρείας (Μinoan Flying Dolphins) Κ. Κληρονόμος και Ν. Βικάτος σε φυλάκιση 2 ετών έκαστος.
Ο αντιπρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της Μinoan Flying Dolphins, Παντελής Σφηνιάς, μη αντέχοντας το βάρος της τραγωδίας και της πίεσης που του ασκήθηκε έδωσε τέλος στη ζωή του πέφτοντας από τον έκτο όροφο του κτιρίου της εταιρείας στην Ακτή Κονδύλη.
Τα κλάματα παιδιών που έψαχναν τους γονείς τους, απλοί πολίτες που έσπευσαν να βοηθήσουν τους συνανθρώπους τους αλλά και τα νεκρά σώματα επιβατών που επέπλεαν στη θάλασσα είναι εικόνες που στιγμάτισαν την πρώτη χρονιά του 2000 σε μια τραγωδία που είχε να συμβεί από το 1966 όταν το βράδυ της 8ης Δεκεμβρίου έχασαν τη ζωή τους 247 άνθρωποι από τη βύθιση του πλοίου Ηράκλειον στα νερά της Φαλκονέρας.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου