Τρίτη 1 Φεβρουαρίου 2011

ΝΑΥΑΓΙΟ «ΔΥΣΤΟΣ»

Αλλαξε κατάθεση βγάζοντας «λάδι» την εταιρία!
«Να βγάλει λάδι» εφοπλιστές και «Ελληνικό Νηογνώμονα» για το τραγικό ναυάγιο του τσιμεντάδικου «ΔΥΣΤΟΣ», που στοίχισε τη ζωή 20 ανθρώπων, επιχείρησε χτες, με την κατάθεσή του στο Τριμελές Εφετείο, ο Δ. Πετρόγκονας, ένας από τους τρεις πραγματογνώμονες που είχε αναλάβει τις σχετικές έρευνες! Η χτεσινή κατάθεση του πραγματογνώμονα, η οποία δεν είχε καμία σχέση με την κατάθεση που είχε δώσει πρωτόδικα, γεγονός που επισημάνθηκε και από τους δικαστές, προκάλεσε τις έντονες αντιδράσεις των συγγενών των θυμάτων, ενώ επανέφερε στο προσκήνιο το γνωστό ζήτημα της αξιοπιστίας των πραγματογνωμόνων και των δοσοληψιών τους με το εφοπλιστικό κεφάλαιο, που τουλάχιστον στην Ακτή Μιαούλη αποτελεί κοινό μυστικό. Στην πρώτη του κατάθεση, ο πραγματογνώμονας είχε ρίξει ευθύνες, τόσο στην πλοιοκτήτρια εταιρία ΑΝΕ ΗΡΑΚΛΗΣ (θυγατρική της ΑΓΕΤ), όσο και στον «Ελληνικό Νηογνώμονα», ο οποίος είχε εκδώσει πιστοποιητικά αξιοπλοΐας στο «ΔΥΣΤΟΣ», αν και γνώριζε ότι δεν ήταν αξιόπλοο. Χτες όμως, προβάλλοντας διάφορους ναυπηγικούς όρους, προσπάθησε να πείσει το δικαστήριο ότι για το τουμπάρισμα του πλοίου ευθύνεται αποκλειστικά ο νεκρός πλοίαρχος!
Ειδικότερα, ο Ν. Πετρόγκονας πρωτόδικα είχε επιβεβαιώσει την ύπαρξη ρηγμάτων στο πλοίο και επιθεμάτων και είχε αναφέρει χαρακτηριστικά ότι: «Αν δοθούν πιστοποιητικά αξιοπλοΐας σε πλοίο με επιθέματα, αυτό είναι παρανομία» και είχε επισημάνει ότι στο «ΔΥΣΤΟΣ» είχαν «γίνει κάποιες επισκευαστικές εργασίες, οι οποίες δεν ήταν οι ενδεδειγμένες». Χτες, λοιπόν, αποφάνθηκε ότι αν η εταιρία αντικαθιστούσε όλα τα ελάσματα «θα έπρεπε να αγοράσει καινούριο πλοίο» και ότι οι επισκευές που έγιναν «ήταν κάπου στη μέση, δηλαδή ανάλογες, με το υπόλοιπο της ζωής του πλοίου που απέβλεπε η εταιρία»... Στην πρώτη του κατάθεση, είχε αποδώσει το ναυάγιο σε εισροή υδάτων από τα ρήγματα που έφερε το πλοίο και στην αριστερή απότομη στροφή, που φέρεται να πήρε σε συνδυασμό με τη φουρτούνα. Ειδικά τη στροφή την είχε αποδώσει σε διάφορα ενδεχόμενα, όπως το πλοίο να έμεινε ακυβέρνητο από μπλακ άουτ, ή να κόλλησε το πηδάλιο, ή ότι έστριψε ο πλοίαρχος, «επειδή κατάλαβε κάποια αλλαγή στη συμπεριφορά από ενδεχόμενη εισροή υδάτων». Τώρα απέδωσε το ναυάγιο αποκλειστικά «στην απότομη στροφή, που πήρε ο πλοίαρχος σε κατάσταση πανικού λόγω της φουρτούνας ή από λάθος»! Ενώ αρνήθηκε να ξεκαθαρίσει, αν τα ρήγματα, που εντοπίστηκαν στο πλοίο από τις βιντεοσκοπήσεις που έγιναν μετά το ναυάγιο, προϋπήρχαν ή προκλήθηκαν από... τη γνωστή μυστηριώδη έκρηξη που έγινε όταν το πλοίο βρέθηκε στον πάτο της θάλασσας.
09/04/2002

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου